Waarschuwing
  • JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 923 niet laden

Wedstrijdverslag Actief JO9-1 – Veendam JO9-1

Datum: 3 december 2016

“Actief heeft als een kampioen gespeeld.”

Na een week wachten waar de spanning langzamerhand opgebouwd werd, waren we aan de wedstrijd begonnen. Veendam had aangegeven niet meer op kunstgras te willen spelen en dat maakte dat we begonnen op het echte gras vlakbij de kantine. Er was meer publiek dan dat we ooit hebben gezien bij een wedstrijd van ons.

De eerste helft leverde zoveel momenten op dat ze niet allemaal te benoemen zijn. De jongens zijn dit seizoen niet zo scherp aan een wedstrijd begonnen als deze wedstrijd. Gelijk vanaf het begin zaten we in de wedstrijd wat maakte dat we al snel in de buurt kwamen van de goal van Veendam. Aanvallen en acties van Thijs en Tijn. Afstandsschoten van Mathijs en erg oplettend werk van onze achterhoede, Timo, Justus en Jules. Dat samen met het controlerend werk van Jayden, maakte dat we erg dicht in de buurt kwamen van de goal van de tegenpartij. Helaas voor ons, had de keeper van de tegenpartij een geweldige helft, hij pakte alles wat op hem af kwam. We waren ook dichtbij een doelpunt bij elke corner die er kwam, maar ook hier ontbrak het ons aan geluk. We speelden wel de beste helft van het seizoen, wat erg knap is in zo’n spannende wedstrijd. Af en toe kwam de tegenstander over de helft, waar je wel zag dat ze goed konden voetballen. Maar de eerste helft waren we zo alert dat er geen echt gevaar kwam bij ons eigen doel. Eigenlijk was het wachten op een doelpunt.

In de rust waren de jongens erg enthousiast en vol vertrouwen.

De tweede helft begon anders dan de 1e helft verliep. We moesten een stuk harder werken om het verschil te maken. Veendam was goed begonnen aan de 2e helft. Langzamerhand liep de spanning op omdat elk doelpunt waarschijnlijk zou betekenen dat er een kampioen bekend zou zijn. De 1e 10 minuten van de 2e helft was Veendam sterker en hadden we het moeilijk om weer te controleren. In deze fase van de wedstrijd werd Mesa, onze keeper, ook weer erg belangrijk. Hij pakte veel ballen die op hem afkwamen. Wel bleven we goed rondspelen als we daar de ruimte voor kregen. Langzamerhand kregen we weer iets meer grip op het spel en kwamen ook wij weer voorin te voetballen. Tijn, Thijs en Mathijs bleven gevaarlijk. Tegen het eind van de wedstrijd wilde we nog erg graag, maar vloeiden de krachten wat uit onze jongens. Met hard werken kregen zowel de tegenstander als wij wat kansen.

Uiteindelijk werd er niet meer gescoord, wat maakte dat Veendam kampioen is. Dit omdat NEC Delfzijl met 0-4 had gewonnen. Hierdoor zijn we geëindigd met 3 teams met hetzelfde aantal punten. Veendam 1e, Actief 2e en Delfzijl 3e in de competitie. Steeds met 2 doelpunten verschil qua doelsaldo. Na de wedstrijd hebben we gevierd als een kampioen omdat dit verdiend was.

Bij deze erg bedankt aan de vele toeschouwers dat in grote getale waren komen kijken. Veendam gefeliciteerd met het kampioenschap. En bedankt en goed gedaan aan onze jongens van Actief.

Laatst aangepast op 26 mei 2017