Actief E3 kampioen na zinderende finale

E3 en de finale zoals alleen een finale kan zijn.

De 21 ste mei stond al lang in de agenda van de fans van E3. Dit was de dag waarop een prachtig seizoen waarin 10 voetballers een team werden, kon worden beloond met een kampioenschap.

Na een seizoen waarin het collectief van E3 steeds weer in de tweede helft zorgde voor een ruime overwinning, moest er deze zaterdag worden gewonnen van Achilles.

De spelers waren duidelijk gespannen, een kampioenswedstrijd is namelijk geen gewone wedstrijd.
Na een helft was de stand 2-2 en E3 al 4x de paal had geraakt. Viel na de rust echter de 2-3 en had E3 met nog een 4 minuten speeltijd en dus een wonder als in de beruchte Europa cup finale Bayern München - Manchester United nodig.

Maar uw verslaggever melde u al, dit was een finale zoals alleen finales kunnen zijn. De gelijkmaker viel, het werd 3-3 en er was nog 2 minuten speeltijd over! De tegenstander vroeg hoelang nog? wat de scheidsrechter beantwoorde met " nog 1 minuut".

De laatste krachten werden in de strijd gegooid en een lange bal van de keeper viel goed....en E3 liet het wonder gebeuren. De 4-3 viel en nadat de laatste dertig seconden nog waren gespeeld was de titel binnen.

Laatst aangepast op 03 juni 2016