Kersttoernooi jeugd VV Actief

Jaarlijks organiseert de toernooicommissie van VV Actief een gezellig mixtoernooi in de zaal voor haar jeugdleden in de leeftijdscategorieën F t/m B. Alle spelers van een leeftijdscategorie worden gemixt in diverse teams.

Kerstoernooi2014

Data 2014:

20 december 9.00-18.00 teams F, E, (M)D

19 december 19.00-23.00 teams C, (M)B, MA

Kerstoernooi2014 1

DOE JIJ OOK MEE?

Aanmelden kan via je leider.

logo vvactief

Algemene regels: F, E, D, C, B

• De spelers dragen tijdens de wedstrijden eigen sportkleding.
  • Wees een half uur voor aanvang van je eerste wedstrijd aanwezig. Sta 5 minuten voor aanvang van je wedstrijd gereed bij de betreffende hal.
  • Na afloop van de wedstrijd graag snel het veld vrijmaken voor de nieuwe wedstrijden.
  • Als een team te weinig spelers heeft gaat de leider, voorafgaand aan de eerste wedstrijd van het team, met de wedstrijdleiding in overleg voor aanvulling.
  • De wedstrijdleiding kan de wedstrijdduur langer of korter maken als het tijdschema hier om vraagt.
  • In alle andere zaken beslist de wedstrijdleiding.
  • De leiders zorgen er voor dat alle spelers een gelijk aantal minuten spelen.
  • Het toernooi speelt zich af in beide sporthallen van De Marsch.

Spelregels: F, E, D, C, B

• Het speelveld bestaat bij de F-jes uit de gehele zaal tussen de beide achterlijnen. Bij de overige teams beslaat het speelveld de ruimte tussen de achter- en zijlijnen.
  • Samenstelling teams:
    • F, E- en D teams bestaan uit 5 spelers en een keeper
    • C- en B teams bestaan uit 4 spelers en een keeper
  • Het eerstgenoemde team speelt van links naar rechts (vanaf de bank gezien), draagt hesjes en trapt af. Na afloop van de wedstrijd legt men de hesjes terug op de bank.
  • Lichamelijk contact is verboden, slidings zijn ten strengste verboden.
  • Er mag alleen op het doel geschoten worden vanaf de helft van de tegenstander.
  • Vrije trappen, corners en intrappen moeten binnen 3 seconden genomen worden.
  • Als er wordt teruggespeeld op de keeper dan mag deze de bal alleen met de voet verder spelen (bij de F-jes mag de keeper de bal met de handen oppakken).
  • De keeper mag de bal niet uit de hand uittrappen.
  • Bij een gelijke eindstand van meerdere teams aan het eind van het toernooi beslist:
    • het doelsaldo;
    • als doelsaldo gelijk, dan tellen de meeste doelpunten voor;
    • als de doelpunten voor gelijk zijn, dan beslist het onderling resultaat.
  • Commentaar op de leiding: 2 minuten straftijd.
  • Indien een team een speler of spelers uit een ander team inzet en een team (ongeacht welk team) beklaagd zich hierover, dan wordt de uitslag van deze wedstrijd gewijzigd in een 3-0 nederlaag voor het in overtreding zijnde team!
Laatst aangepast op 10 november 2014